Friday 12 March 2010

selamatkanlah ia..

salam..
sudah lama tak solat malam..
sudah lama tak menangis sesal dengan kekhilafan...
sudah lama tak mengadu kasih untuk setiap beban..
sedang kusut dan badai semakin hari mencengkam diri ini..
tiap hari ada saja pengaduan,pengaduan insan kepada insan - kecewa dan gundahnya tetap sama..tidak kurang walau sedikit,malah semakin memberat..

hatiku sudah lama berpenyakit..semakin hampir dengan saat kematiannya..ia nazak..Ya Allah..ia nazak...masyaAllah..
hati ini perlukan ubat..hati ini perlu dirawat..
tiap kali bicara ilmu bermula,seolah-olah cahaya suci ilmu terpantul dari hati ini..
bukan meresap,malah jauh sekali ia pergi..meninggalkan hati ini sndiri..
Ya Allah,berikan kelembutan pada hati ini..biar bisa pada lembutnya hati boleh melenturkan tiap-tiap anggota badan ini...beribadat,beramal,dan untuk setiap kali pergerakannya hanyalah untukmu Ya Allah..

Ya Allah..betapa aku rindu untuk merasai nikmatnya halawatul iman..betapa aku pingin menjadi wanita solehah seindah Siti Khadijah..betapa aku damba curahan rahmat dan petunjukmu Ya Rahman..
Sedang diri ini dalam kepayahan mencari jalanMu,aku tenggelam,tenggelam dengan persoalan sendiri - layakkah diriku ini..??Hampir sekali aku berputus asa..

Rintihan hati ini menyesakkanku Ya Allah..Ya Allah,Engkau Yang Maha Mendengar buatnya setiap detik waktu.

selamatkan hatimu wahai puteri..
wassalam..

No comments:

Post a Comment