Friday 23 December 2011

tak perasan!

Salam wbt
Apa khabar iman kita hari ini? Pada tahap yang cemerlang ataupun sebaliknya? Insyaallah cemerlang..aminn.
moga Allah permudahkan urusan kita hari ini.. hari pernuh barakah..JUMAAT.
Seperti biasa sesi klinik kardiologi akan bermula jam 10 pagi..grup B perlu ikut segala urusan prosedur, manakala grup A akan duduk bersama specialist dalam klinik. Hari ini turn grupku ke urusan prosedur..pagi yang penuh barakah adalah rugi di biarkan berlalu tanpa manfaat. Lantas, sms kuhantar pada wahidah mengajaknya ke ward seperti selalunya. Insyaallah!..dan alhamdulillah kami ke hospital selayang tepat jam 7.30 pagi..

Sampai sahaja di wad, kakiku pantas melilau ke kiri dan ke kanan di setiap kubikal pesakit..takot takot ada new admission.dan alhamdulillah, ada jugak rezeki meng examine pesakit dengan jayanya..alhamdulillah..jam 9.30 pagi..kami mula beredar meninggalkan wad untuk ke kampus bagi sesi klinik.

Di sana, bebrapa prosedur seperti dobutamine stress test, ecg and stress test berjaya di observe. Selepas buat sibuk2 bertanya pada kakak kakak yang menegendalikan prosedur itu, aku mmelangkah meninggalkan room itu untuk ke bilik dr. Dan kebetulan prof hamed omar, kardiologist yang amat di hormati berada di satu bilik sedang menganalisis echo patients. Dan aku memilih untuk join dr insyaallah walau sekejap bermakna pasti!!. Dan aku minta dr ajarkan serba sedikit mengenai echo..dan beberapa abnormalities yang ada.alhamdulillah..Allah permudahkan..

Kurang lebih jam 12.30, perut mula berlagu rentak minta di isi..lapar sudah!!..sarapan roti berinti jagung cukup setakat jam11.00 pagi shaja effectnya..hehe..=) aku memutuskan untuk beredar pulang ke kolej. Setelah itu, aku berlalu ke dewan makan .dan kebetulan amy hendak ke arah yang sama..

kami berjalan seiringan..

Aku: amy, awak nak beli makanan tak??
Amy : erm..tak kot.saya nak kuar kejap.
Aku: nak g ane? Nak ikottt...hehe..makan kat lua ke?nak ikot2..hehe..gaya manje2.(selalu menyibuk..=))
Amy: ye? Jomlah..tp bukan nak makanlaa..tapi nak g beli skipping rope syira...
Aku: ohh..ye ke..erm..xnak la..awk xnak beli lauk? Mcm tak ramai je..mesti lauk banyak lagi ni..rugi..
Amy: saya ingat nak beli Mc D je..erm..bolehlah tgk kejap..
Aku: Mc D? Kenyang ke untuk lunch? Jomla tgk lauk dulu..

Kami kembali beriringan ke sana.
Aku tanpa berlengah, terus menyendukkan nasi ke dalam polisterin..erm..best lauk hari ini..yeay!!
Amy pula sedang sibuk menyendukkan nasi versi banyaknya..hehe.dan ketika aku mula menghampiri kerabu mangga kegemaranku..
Amy pun memberhantikan aku..

Amy: boleh tak awk tolong bungkuskan nasi ni sepenyet penyetnya? Bg dia jadi sekecil kecil bungkusan?
Aku: boleh..nah, tolong pegangkan sy nye nasi jap ye..
Amy: ehh takpe2..awk isi yang awknye dulu..
Aku: ohh..ok2..hehe..
Usai, aku pun membungkus nasinya sedaya yang mampu..tiba tiba amy bersuara..
Amy: awak, awk dah berubahla..
Aku: kann?? Saya pun x suka sebenarnya..tgk la makanan sy ni..macm2 ader..sedap kot..saya dah tak ‘pantang ‘lagi macam yang sy selalu buat masa kita kat hospital putrajaya dulu..ish2..dah tak de dah pengiraan kalori..ish2..teruk betul..(berjela jela jawab kann)..hehe
Amy: ish..bukanlah..
Aku: aik??? Berubah macam mane maksud awak?sy xpaham lee..=)
Amy: yelaa..awk dah berubahlaa..mcam..err..awak dah macam banyak bersabar..dah tak cepat marah...(hehe)
Aku: ohh..ekk? xtaw..yela..mungkin jugak..erm, mungkin jugak awak bru kenal sy kot..hahaha..erm..kalo macam tu yeayyy!!!!! Sy dah berjaya la kan?..huhu..thanx amy!
Amy: senyum memanjang..

Perbualan kami terhenti di situ kerana terujaku menggunung tinggi saat ternampak ikan keli berlada..haha feveret kott!
Sedar sedar kelibatnya sudah tida di cafe..tapi fikiranku masih lagi menganalisis kata katanya tadi..

Ya Allah..kadang kadang kata kataku, perbuatanku, sikapku melebihi batasnya..sampaikan individu sekelilingku terasa dan takut untuk menghampiriku..tanpa aku sendiri menyedarinya..
Ampunkan aku ya Allah..silaturrahim yang perlu aku jaga kadang kadang tercemar kerana kurang cakna pada perasaan mereka..ampunkan aku ya Allah..

Sahabat sahabatku.. yang pernah mengenaliku, maafkan diri ini yang tak pernah lekang membuat silap..andai aku dah terlanjur dalam tutur kata dan bicara, mohon kalian maafkan aku..
Aminn..

No comments:

Post a Comment