Sunday 11 December 2011

....

Salam WBT

ku memohon dalam sujudku pada mu
Ampunkanlah segala dosa dalam diri..
ku percaya engkau bisa meneguhkan pendirianku..keimanan ku
Engkau satu cinta yang selamanya aku cari
tiada waktu ku tinggalkan
walau seribu rintangan yang ku hadapi
ku teguhkkan hati ini hanya padamu


oh tuhan.. selamatkan hambamu ini
dari fatamorgana ini
oh tuhan.. jauhkanlah diri ini dari hidup sia-sia.


belum pun sempat sebulan muharam berlalu
aku kembali tersungkur dalam hina dosa
walhal dalam rintihan doa akhir tahunku..
linangan air mata itu menjadi saksi.
ku mohon di ampunkan segala dosa dosa lalu
dan baru sahaja lafaz janji itu ku mungkiri..
aku tewas lagi!
Walau sentiasa cuba menolak
namun raja hati setiap makhluk bernama manusia pasti menang
Allah..
berilah aku kekuatan untuk memelihara diri ini dari dunia dan cinta
hingga aku lupa kan Mu
Ampunkanlah aku Ya Allah..

Dengan keberkatan waktu Dhuha ini, lindungi diriku dari kehinaan yang mencalar nama maruah.
Tolong aku mempertahankan indahnya manis iman yang pernah menerjah diri saat lalu..aku rindu rasa itu!

No comments:

Post a Comment