Friday 24 December 2010

pahit tersisa

tidak perlu amik masa yang lama untuk memendam rasa kecil hati terhadap seseorang.Rasanya sudah sampai masa untuk memegang gelaran dewasa..dewasa yang bukan hanya pada nama tetapi pada kelakuan empunya diri sendiri..

jika semalam aku emo, jika semalam aku terkecil hati, dan jika semalam pilu datang menyentuh kalbu, dan jika semalam rasa marah membuak buak seperti lava panas gunung berapi, dan juga jika semalam sedih x henti henti...pagi ni sudah hilang..sedikit lega~

dan hari ini sedikit kurang walaupun di awal pagi tadi masih tersisa rasa rasa semalam...moga bertenaga untuk melalukan kerja pada hari ini..moga hari ini dipermudahkan buatku..moga hari ini aku tersenyum gembira..pagi ini sejuk boleh tahan tapi bukan tahap minggu lepas yang ter over..

seawal pagi bangun membasuh kain baju, mengemas bilik..rutin harian yang memang tak boleh dipisahkan..tapi betul bertenaga dan mood rajin yang jarang jarang ada datang singgah menyapa..dan hasilnya..? bilik bersih dan kemas menyejukkan mata memandang,menambah keselesaan pada tubuh yang sentiasa keletihan walaupun takde banyak kerja yang di buat..

berita gembira..minggu lepas aku dapat tido dengan lena..yeayyyyyyyyy
hampir setiap petang jika tidak hujan,aku akan berjogging..dan sebelum tido,segelas susu kosong. pasti lena seperti baby..

kerja banyak...dan aku hanya melayan lagu yang berkumandang di mp3..nota cinta~
cintaku hanya padanya..ingat tu je..

k la..da penat~
orang tua memang cepat penat...sekian.
life is a journey not the end
sometimes we feel tired with it..but its not the end.

3 comments:

  1. manis atau masin khdpn kta terltak pd diri kta..stiap manusia x blh lari dosa dan noda.dlm suatu hadis diriwayatkn bhw Allah s.w.t paling suka kpd golongan muda yg slalu brtaubat
    .sementara nyawa d kandung bdn.marilah kta sma2 menuju ke jln yg hak...pissss

    ReplyDelete
  2. Mtk tnjuk ajr.....cmna enti jg kshtn n kawal permknan?ana xblh jg mkn bl kt umah...24 hrs duk mkn je..

    ReplyDelete
  3. masinkah kehidupan ini??
    kawal makanan??? hanya insan biasa saje..harap faham kepentingan menjaga kesihatan..
    prevention is better than cure.

    ReplyDelete