Monday 26 September 2011

Fitrah =)

Bila diri enak berselimut dosa
hati seakan mati
dosa ibarat sebahagian yang sudah sebati
fitrah itu indah..mencemari fitrah rasanya gundah
saat hati mati...peringatan demi peringatan terpantul menjauhi dari bersemi dalam diri..
malunya aku denganmu...wahai tuhan yang menjaga hati...
Allah..belilah jiwaku..
Allah... aku mahu tempat bersamamu..hanya engkau dan aku..
Allah...tetaplah hatiku dengan agamamu...
bila sahabat mengingatkan mati...berjurai air mata tak bertepi..hati ini bagai baru ditiupkan nyawa..hidup..hidup dengan sesalan lepas
hidupkan hatiku dengan taqwa..biar bertambah iman..biar mantap kekuatan menangkis kejahatan yang sentiasa ingin singgah dan meresap dalam diri..
setika aku di petang ini...mengimbas debu debu hitam yang sudah lama ada di hati..bukan ada usaha untuk dibersihkan..malah di tambah lagi..
sedangkan maut bakal datang tanpa signal..tanpa ada indicator...ia datang secara pantas..
mohon akhirku akhir yang husnul khatimah...
ampunkan aku Allah..
Ampunkan aku Allah...

No comments:

Post a Comment