Saturday 17 April 2010

sinar bahagia buatmu

salam...
milik sipakah hati ini..hati ini milik siapa...lalai selalu..hmm..berkurun memendam rasa..tak terluah..berat terasa juga tidak terluah..pada blog ini ku coretkan cerita..cerita tentang hidupku..cerita tentang kamar hatiku,,cerita tentang kita..penuh onak dan duri..berliku liku penuh cabangnya..
hari ini aku masih bernyawa..alhamdulilah..syukran ya Allah..masih Engkau berikan aku kesempatan..meniti usia kedewasaan..di tengah kebanjiran manusia yang enak mengharungi hidup..zaman berzaman..jika semalam aku menangis,hari ini ku harap aku mampu bertahan..air mata itu penyuci jiwa..jiwa yang tandus,jiwa yang gersang ..
seketika aku tenang..ku harap tenang yang berpanjangan..
alhamdulillah..sudah ramai sahabatku yang mendirikan rumah tangga..dikurniakan permata yang comel-comel pula tu..terkesan juga dihati ini melihat wajah wajah gembira mereka..mereka gembira ya Allah..aku juga ingin gembira seperti mereka..
ku cari cari kegembiraan itu..di segenap bucu hidupku..sukar..walau begitu ku percaya dan aku yakin Engkau Maha Kaya,Engkau Maha pengasih..insyaAllah,suatu hari nanti..jika tidak di dunia,di akhirat sana..aku dan sahabat-sahabatku sama-sama meniti hari dewasa..moga jalan hidupku dipermudahkan..
moga jalanku lurus berpaksikan Yang Satu..moga hidupku dan matiku hanya untukMu..
wallahua'lam

No comments:

Post a Comment