Thursday 26 May 2011

Bila kekuatanku pudar

May 20 2011 (7.30 am)

Bismillahirrahmanirrahim….

Aku panjatkan syukur padaMu Ya Allah.Pemilik sekelian alam..masih engkau berikan aku peluang untuk melihat keindahan dan kebesaranMu ini Ya Rabb. Juga masih lagi engkau berikan aku peluang menikmati indahnya nikmat panca indera ciptaanMu ini..Alhamdulillah..
Alhamdulillah..masih lagi engkau kirimkan aku nikmat ujian..agar aku tunduk dan patuh merayu rayu padaMu ya illahi..sedang aku mabuk dengan makna sia sia, leka, lalai dan alpa..Ya Allah..
pada saat dan ketika aku tanpa arah dan capai...ke mana harus ku tuju..ke mana harusku berpaut..Ya rahman..aku yang umpama layang layang yang terputus tali..di tiup angin badai..hanya itu yang ku turuti..
Tubna ya Allah..
Tubna Ya Allah..
Tubna Ya Allah..
kekuatan yang tersimpan bagaikan hilang..yang terselit bagaikan di rentap..
ampunkan aku Ya Allah..terlalu banyak dosa yang ku lakukan..tak mampu di hitung lagi..
Subhanallah..alhamdulillah..allahuakbar..
Allah..
hati ini mengadu padaMu..kerna tidak tahu ke mana harus dituju dan kerna mengadu padaMu Ya Rabb laranya akan beransur hilang..tunjukkan aku jalanMu..
Ya Allah..
mereka..ibu,ayah,abang,kakak dan sahabat..
nasihat yang tak putus..kunjung tiba..sedikit memotivasikan diri saat ini..
Ya Allah..Yang Maha mengetahui apa yang tersimpan dan terbuku di segenap hati ku..tak mampu aku luahkan dengan kata kata..
Jadikan aku manusia yang tabah..Jadikan aku manusia yang redha..

No comments:

Post a Comment