Sunday 12 September 2010

Banyak cerita~

salam...
awak..cantik kan bile pandang bumbung dunia.awk nampak tak,ada lakaran lakaran di suata sudut di situ...tengoklah..cantik kan.cuba awk tengok ada seekor burung..terbang seekor sahaja..gayanya seperti bermasalah..wak,nape burung tu..?kesian dia.se ekor sahaja membawa diri.
entah entah burung tu pun macam dya tak?mungkin gusar hatinya..mencari cari tenang yang da lama hilang..astaghfirullah hal azim...

awk..hari ini dya terfikir satu benda..dya seakan akan tersedar dari lamunan..hakikat kehidupan ini sangatlah singkat..singkat sangat..dya pun terfikir..cukup ke?cukup ke? dan cukup ke amal dya dalam singkatnya usia kehidupan dunia untuk dya hidup kat akhirat sana..dya takut sangat wak..hati dya sendu..dya takut sangat dengan perbuatan salah dya walau kecil di mata insan,tapi dya bimbang andai kata perbuatan dya itu bisa mengganggu gugat kehidupan dya akan datang..

hidup didunia tidak lama..untuk apa kita terlalu mengejar dunia..sedangkan jelas untuk di lihat yang usia dunia terlalu tua..sudah hampir pada penghujungnya..

hidup kita mungkin tidak sebahagia yang kita impikan..juga tidak semewah yang kita selalu angan angankan..tapi ape yang kita mampu buat tatkala sukar datang menghimpit jiwa..adalah ingat Allah..ujian darinya..yakin yakin dan terus lah yakin bahawa hikmahnya sangatlah besar..kahidupan atas dunia ini singkat..motivasikan diri dengan bertahan..manis disebaliknya menanti kita..

Dya ternampak seorang sahabat yang bergambar berlatar belakangkan masjidil haram..desus hati dya saat itu alhamdulillah..umrah sudah.emm..bilakah dya akan berpeluang untuk ke sana.?sebak mengiringi dya setiap kali terpandang kaabah..jiwa meronta ronta untuk ke sana..Moga Allah permudahkan segalanya buat dya..agar dya berkesempatan juga untuk ke sana..suatu hari nanti..insyaallah..

hakikat kini..dunia haru biru..saat penghujung yang kian menghampiri..moga kita selamat di sini di dunia ini dan yang paling kita harapkan selamat di sana..akhirat nanti..
"Ya Allah..janganlah kiranya Engkau palingkan hatiku tatkala aku enak menikmati kemanisan beribadat kepadaMu..Ya Rahman,saratkan hatiku dengan cinta kepadaMu..biar rasa cinta itu meresap ke seluruh urat nadiku fan bersemi selamanya hingga akhir nafasku..Ya Allah akhiri nafasku dengan kalimah laila haillallah.."
wallahuallam.....

No comments:

Post a Comment