Monday 25 January 2010

ku panjatkan syukur

salam..
alhamdulillah segala puji bagi Allah..ku panjatkan rasa kesyukuran kepada Illahi.mudah-mudahan hari ini lebih baik dari semalam.lebih baik dari hari-hari sebelumnya..
pagi yang indah..rasanya cukup untuk menggambarkan rasa tenang jiwa yang serba daif ini...
burung-burung bukit berterbangan..bangun pagi.bersama bonda mencari secicip rezeki..
teringat burung yang dalam kepayahan itu,mengingatkan aku pada wajah separuh abad orang tuaku.
adakah benar2 sihat mereka??atau sekadar menyedapkan hati anak2 yang jauh di negeri orang..
dan aku tidak begitu.di dalam doaku,ku panjatkan agar mereka bahagia di dalam rahmatNya..mak dan ayah,anakmu sentiasa berusaha menjadi insan yang terbaik.mudah-mudahan usaha anakmu yang tidak seberapa ini mampu membantumu nanti..
kata-kata itu sering bermain di kotak fikiranku "sempat ke tidak".kata2 ibu cukup meruntun jiwa halusku.dan saat rindu pada ibu dan ayah begitu menggunung,hanya air mata peneman syahdu..
mereka tidak pernah jemu.tidak pernah sekali..walaupun aku tahu kepayahan mereka bukan saat ini,tetapi sudah lama..
mak dan ayah,ku berdoa agar ujian Allah ini mampu di hadapi dengan tabah walaupan tabah itu di rasakan semakin hari semakin terhakis-juga aku.saat itu pasti tiba.
mak dan ayah,melihat kepayahan mu itu,aku cuba untuk bangun..bangun bersama tekad dan keazaman,mengejar cita-cita..
sabar,sabar dan terus sabar..
wslm.

No comments:

Post a Comment